Tlf. +45 6599 2195

Full Star Full Star Full Star Full Star Half Star 4.6 av 5 stjärnor på Trustpilot

Försäljnings- och leveransvillkor

Pris och betalning

Alla priser är i svenska kronor (SEK) inkl. moms. Vi förbehåller oss fel och brister i priser och beskrivningar samt att plantor kan sälja slut. Köp och betalning genomförs via varukorgen och den tillhörande betalningsmodulen. Vi tar alla VISA-kort och Mastercard (MasterCard, VISA, JCB och UnionPay). Vi använder 3D Secure. 3D Secure har den klara fördelen att det ger webbshoppar ökad säkerhet och minimerar risken för kortmissbruk.

Köp- och reklamationsrätten

Vid köp på internet har du vanligtvis 14 dagars ångerrätt. Plantor är dock förgängliga varor som inte tål att vara uppe ur jorden särskilt länge. Därför är det viktigt att plantorna kontrolleras och planteras omedelbart efter att de mottagits. Om plantorna inte är intakta vid leverans eller vantrivs efter plantering, ber vi dig kontakta oss så snart som möjligt så att vi kan agera snabbt - du gör det enklast genom att mejla oss på [email protected] eller ringa på telefon +45 6599 2195.

Det är också bra om du har möjlighet att skicka en bild av den skadade plantan. Om plantorna inte är intakta levererar vi nya plantor som ersättning eller så annulleras köpet och beloppet betalas tillbaka av Møllegårdens Planteskole. Köplagen föreskriver 24 månad reklamationsrätt. I enlighet med ovanstående förhållande om levande plantor som är förgängliga varor, är det viktigt att snabbt meddela oss om plantan växer oregelbundet eller bristfälligt, gärna med bilder som dokumentation (skickas till [email protected]).

Ångerrätten

Vid onlineförsäljning är man enligt huvudregeln förpliktigad att erbjuda 14 dagars returrätt. Ångerrätten gäller dock inte våra produkter, i och med att häckplantor ingår i kategorin lätt förgängliga "Varor som snabbt kan försämras", jfr konsumentverket.se.

Reklamationsrätt

Vi vill uppmärksamma dig på att reklamationsrätten endast gäller såvida det vid leverans är tal om en tydlig felleverans eller om det finns skador på plantorna som inte orsakats av köparen själv. Vantrivs plantorna till följd av felaktig plantering, vattning eller skötsel gäller inte reklamationsrätten. Planterings- och skötselråden finns på hemsidan och skickas också ut direkt till dig tillsammans med plantorna.

Garanti och ersättning

Vi garanterar att alla plantor är livskraftiga och vitala vid leverans. Därför ger vi växtgaranti på alla PRIMA FÄRDIG HÄCK® såvida våra planterings- och skötselråd följs. Skulle det mot förmodan vara så att enskilda PRIMA FÄRDIG HÄCK® vantrivs eller helt dör inom de första tre åren levererar vi nya ersättningsplantor – kostnadsfritt.

Plantornas trivsel är du sedan själv ansvarig för. Det är därför viktigt att komma ihåg att plantor är levande organismer, som ska ses efter, skötas och vattnas, särskilt under den första växtsäsongen.

Grogaranti

Leverans

Leveranstiden från beställningsdatum är 6 – 9 vardagar. Plantorna levereras mellan kl. 08.00 och 17.00 (endast på vardagar). Du väljer själv leveransdag när du beställer plantorna i webbutiken. Det kan förekomma att plantorna levereras 2 - 3 vardagar tidigare eller 1 dag senare än beställt. Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har frågor om leverans ifall växterne levereras tidigt. Vi samarbetar med fraktfirman DSV.

Leverans sker normalt med stor lastbil (semitrailer). Plantorna lastas av med palltruck på fast och stabil mark - som betongplattor eller asfalt. Om underlaget hos dig exempelvis består av ömtåliga plattor, klinkers eller marmor och du är osäker på om de håller för palllyftarens vikt eller kanske tar skada, är du välkommen att kontakta oss. Det är ditt ansvar att göra oss uppmärksamma på detta innan leverans. Såvida inget annat meddelats sätter lastbilsföraren plantorna på den önskade leveransadressen utan kvittering. Du behöver därmed inte vara hemma vid leverans. Om du önskar ett annat leveranssätt, kontakta oss när du beställer i webbutiken.

Var medveten om att transportföretaget följer ett tätt schema, så att du inte kan förvänta dig att få möjlighet att förhandla med dem för att flytta / omdirigera lossningsplatsen såvida inte platsen där de lossar är avgjort fel/förbjuden. Därför, om du har några önsker om en plats som fortfarande uppfyller kravet på en stabil mark, måste detta meddelas i förväg, så kommer transportören att göra sitt bästa för att uppfylla önskan. Anteckna din kommentar i kommentarfältet när du betalar.

 

Frakt

Frakten till fastland och brofasta öar i Sverige omfattas av fraktpriserna på vår hemsida. Våra fraktpriser är beroende av att lastbilsföraren fritt kan planera utkörning av gods på leveransdagen. Därför är det inte möjligt att ange en precis tidpunkt för leverans förrän på själva leveransdagen. Som huvudregel levereras plantorna innan klockan 17.00, men avvikelser kan förekomma.

Till icke brofasta öar ingår leverans till hamnkajen på fastlandet i priset. Vår erfarenhet säger att det oftast är billigast att få plantorna levererade till hamnkajen.